Importanta nervului vag !

nervul-vag-organe

http://frumusete.calivita4.me/product/stress-management

In centrul corpulului nostru exista un nerv lung, puternic ce se intinde de la medullas (bulbul rahidian) pana jos, trecand prin torace si mergand dincolo de stomac.

Acest nerv, numit NERVUL VAG se intampla sa se afle, intr-un mod fascinant, la intersectia nu numai a doua sisteme fizice nervoase (sistemele central si cel autonom) dar si intre mintea constienta si cea subconstienta. Ca atare, el actioneaza ca o punte de legatura intre corpurile noastre, cel grosier si cel subtil.

Este un nerv despre care, probabil 99% din populatie nici nu a auzit vreodata sau nu are idee unde este localizat. Si totusi NERVUL VAG (a carui pronuntie in engleza, intr-un mod ironic, este aceeasi cu cea a orasului pacatelor, Las Vegas) POATE FI UNICUL SI CEL MAI RELEVAN ORGAN DIN CORPUL NOSTRU CARE ARE LEGATURA CU STAREA DE FERICIRE SI PACE A MINTII.

Studiile indica faptul ca un NERV VAG sanatos este vital in trairea empatiei si in mentinerea legaturilor sociale, jucand un rol crucial in capacitatea noastra de a observa, percepe si a lua decizii complexe. Testele au pus in evidenta ca persoanele care au o afectiune la nivelul activitatii NERVULUI VAG au fost de asemenea diagnosticate cu depresie, atac de panica, tulburare post traumatica,sindromul colonului iritabil, anxietate, modificari de dispozitiei,fibromialgie, Alzheimer precoce si obezitate. Tinand cont de starea societatii in ziua de azi si de multitudinea de afectiuni asociate cu un nerv vag nesanatos, se poate conclude ca vindecand NERVUL VAG la nivel colectiv, putem vindeca multe probleme ale societatii.

Oamenii de stiinta au descoperit ca STIMULAREA NERVULUI VAG, realizata artificial prin intermediul impulsurilor electrice eliberate de un aparat de tip stimulator implantat chirurgical, prezinta rezultate promitatoare in reducera depresiei,anxietatilor si chiar a anumitor afectiuni precum epilepsia si obezitatea. Deasemenea, STIMULAREA NERVULUI VAG aduce rezultate positive in incercarea de reducere a greutatii corporale, semnalele de satietate fiind transmise mai usor catre creier.

DAR DACA AR EXISTA O CALE MAI PUTIN INVAZIVA SI MAI NATURALA CARE SA STIMULEZE SI SA VINDECE NERVUL VAG?

Formarea obiceiului automat

Fiintele umane au un Sistem Nervos Autonom care reprezinta sistemul nervos regulator si automatic al corpului, acesta controland toate operatiunile din planul secundar ce au rol in mentinerea in functiune a corpului. Sistemul Nervos Autonom este compus din trei subsisteme separate, Sistemul Nervos Parasimpatic, Sistemul Nervos Simpatic si Sistemul Nervos Enteric.

Sistemul Nervos Parasimpatic este responsabil cu o mare parte din functiile de repaos,precum scaderea ritmului cardiac, cresterea digestiei, excitarea sexuala, in timp ce Sistemul Nervos Simpatic este in principal asociat cu controlul hormonilor si al neurotransmitatorilor legati de reactia “lupta sau fuga”.

Sistemul Nervos Enteric este considerat de catre oamenii de stiinta ca fiind implicat in mod predominant in digestia alimentelor, eliminarea si transmiterea catre creier a semnalelor de satietate/foame. Totusi, toate acestea nu explica de ce 90% din fibrele nervoase ale Sistemului Nervos Enteric merg intr-o directie, de la regiunea stomacului, prin NERVUL VAG pana sus la creier.

Mai mult decat atat, 95% DIN SEROTONINA CORPULUI ESTE PRODUSA IN INTESTINE SI NU INCREIER asa cum multi dintre noi ar presupune, ceea ce face ca functia SistemulNervos Enteric sa fie mult mai vasta si nu doar limitata la nivelul controlului necesitatilor gastrointestinale. Cand realizam ca 90-95% din ganduri noastre se produc in mintea subconstienta si cand consideram ca Sistemul Nervos Enteric este un organ al mintii subconstiente, mai este atunci o surpriza faptul ca marea majoritate a fibrelor nervoase dintre cele doua sisteme isi au originea in Sistemul Nervos Enteric sau ca marea majoritate a serotoninei este de asemenea produsa in Sistemul Nervos Enteric?

Sistemul cerebrospinal este organul mintii constiente si canalul prin care primim perceptia constienta de la simturile fizice, acest sistem exercitand control asupra miscarilor corpului. In timp ce sistemul cerebrospinal (sau sistemu lnervos central) are drept centru de control creierul, Sistemul Nervos Entericare la nivelul abdomenului o masa ganglionara numita PLEXUL SOLAR sau al doilea creier* care este unitatea sa centrala de procesare, in acest coprocesor fiind executate marea majoritatea a sarcinilor noastre zilnice. Cand lucrurile din viata noastra devin o a “doua natura”, ele sunt procesate eficient prin Sistemul Nervos Enteric si nu prin Sistemul Nervos Central.

*In timp ce Sistemul Nervos Enteric (care contine Plexul Solar) a fost numit aldoilea creier numai in ultimele decenii, Plexul solar a fost numit al doilea creier in est, de patru mii de ani.

NERVUL VAG este poarta de legatura intre cele doua sisteme si actioneaza ca un vehiculde date bio-informationale care dirijeaza impusurile ce pleaca in ambeledirectii.

IntrucatNERVUL VAG ACTIONEAZA CA UN TABLOU DE DISTRIBUTIE INTRE CELE DOUA SISTEMENERVOASE nu ar trebui sa ne surprinda faptul ca o functionare defectuasa aacestui nerv poate conduce catre atat de mult afectiuni si probleme.

Tendinta naturala a constiintei noastre este sa compartimeneze functiile repetitive astfel incat creierul sa se poata concentra asupra unor activitati care au o prioritate mai mare. Experientele vietii si invatarea diverselor lucruri, precum inodatul sireturilor, ar prelua mult prea mult din capacitatea creierul daca acesta ar trebui sa se concentreze asupra fiecarui aspect mic din viata side aceea, cand marea majoritatea a lucrurilor sunt invatate in mod constient, ele sunt trecute apoi in planul secundar al sistemelor automate. De-a lungultimpului, din ce in ce mai multe sarcini repetitive, care isi au originea in mintea constienta, trec in mintea subconstienta.

Cand un atlet atinge performante sportive aproape de nivelul perfectiunii, acest lucru, literalmente, se realizeaza aproape in mod inconstient, pentru ca el functioneaza complet prin Sistemul Nervos Enteric. Cand cineva are o INTUITIE, sau cu alte cuvinte are o presimtire, acea informatie vine prin PLEXUL SOLAR, sau cand spunem ca cineva a invatat sa cante un cantec perfect, in realitate ar fi probabil mai corect sa spunem ca a invatat sa cante prin Plexul Solar.

De ce RASUL este cel mai bun medicament?

Oamenii poseda doua metode naturale, involuntare si diferite de stimulare a NERVUL VAG,considerate dintotdeauna ca avand valoare terapeutica: RASUL si PLANSUL.

Exista o evidenta stiintifica ampla care sugereaza ca atat RASUL cit si OFTATUL(suspinatul) sunt extrem de benefice pentru sanatate, iar cercetarile asupra NERVUL VAG demonstreaza ca aceste doua metode pot promova vindecarea si bunastarea prin cresterea stimultarii Nervului Vag.

Exista deasemenea o TEHNICA DE RESPIRATIE PUTERNICA CARE STIMULEAZA MANUAL SI NATURAL NERVUL VAG, tehnica este numita SUDARSHAN KRIYA. Oamenii de stiinta audescoperit ca SUDARSHAN KRIYA impreuna cu alte practici, precum YOGA, PRANAYAMS (Nadi Shodana) si MEDITATIA pot fi extrem de eficiente in deschiderea acestui CANAL VITAL DE ENERGIE.

In limba veche sanscrita, SUDARSHAN se traduce prin “VIZIUNE CORECTA” si KRIYA inseamna proces de PURIFICARE.

SUDARSHAN KRIYA este o metoda de respiratie ritmica care este cunoscuta ca putand crea in randul practicantilor transformari profunde.

S-a dovedit stiintific ca SUDARSHAN KRIYA poate ajuta in procesul de vindecare a simptomelor asociate cu tulburarea de stres post-traumatica, poate oferi suport oamenilor care sufera de dependente de orice natura, poate reduce hormonul stresului (cortisolul), diminueaza colesterolul, imbunatateste somnul si creeaza o stare generala buna si o pace interioara. De fapt, aceeasi lista de simptome asociate unui nerv vag defectuos, reprezinta toate conditii cunoscute care ar putea fi imbunatatite prin SUDARSHAN KRIYA.

Cercetare stiintifica asupra SUDARSHAN KRIYA

Oamenii de stiinta din vest au studiat de-a lungul anilor efectele diverselor forme deexercitii de respiratie asupra sanatatii fizice si mentale, iar yoginii din India, de mii de ani, au pus in evidenta o varietate de tehnici de respiratie.Toate acestea nu sunt noutati in materie, ceea ce este nou este MODUL IN CARE SUDARSHAN KRIYA functioneaza.

Dintre toate functiile sistemului nervos autonom, incepand cu ritmul cardiac, transpiratia, eliberarea hormonala, functiile gastrointestinale, secretia de neurotransmitatori, etc., RESPIRATIA ramane singurul subsistem pe care mintea constienta o poate pune in “control manual” si drept urmare, PRIN MANIPULAREARESPIRATIEI PUTEM RECALIBRA INTREGUL SISTEM.

Doctorul Richard Brown, Profesor asociat al Universitatii de Pshiatrie din Columbia, este unul dintre primii specialisti care a reusit sa coreleze activitatea defectuoasa a NERVULUI VAG cu o mare diversitate de boli. El a teoretizat faptul ca SUDARSHAN KRIYA CREEAZA O STARE DE CALM ALERT prin efectul sau asupra Nervului Vag, care are un rol vital in transmiterea datelor dintre cele douasisteme nervoase.

Doctorul Brown sugereaza si alte mecanisme prin care SUDARSHAN KRIYA actioneaza, avand un rol in:

Relaxarea sistemelor responsabile cu raspunsul la stres, eliberareaneuroendocrina a hormonilor, neurotransmiterea prin acid nitric, circuitele conditionate ale fricii (cortexul prefrontal si sistemul limbic) si generatorii talamici.

Exista multi factori de mediu care au fost asociati cu un NERV VAG DEFECTUOS, precum: stresul, excesul de adrenalina si secretie hormonala, supra stimularea rezultata din jocurile video, televiziune, film, diet, lipsa exercitiului.

Intr-un mod interesant undele creierului, masurate in timpul si dupa SUDARSHAN KRIYA, sunt similare cu cele ale bebelusilor.

Unul dintre cei mai proeminenti experiti in efectele stimularii nervului vag prin SUDARSHAN KRIYA este Doctorul Stephen Porges.

Acesta postuleaza ca ritmurile diferite de respiratie din Sudarshan Kriya ar putea stimula fibre ale nervului vag care au diametre diferite.

Datorita acestui lucru SUDARSHAN KRIYA ESTE UNICA putand avea o scara larga de aplicatii si efecte, comparativ cu ceea ce ofera azi stimularea electronica a Nervului Vag.

SUDARSHAN KRIYA ADUCE SCHIMBARI LA NIVEL MOLECULAR.

Poate ca cea mai captivanta descoperire stiintifica privind beneficiile oferite de SUDARSHAN KRIYA apartine doctorului Fahri Saatcioglu din Oslo, Norvegia. In publicatiile sale recente Doctorul Saatcioglu a oferit dovada modului prin care Sudarshan Kriya imbunatateste expresia si alterarea genei ceea ce conduce la o explicatie plauzibila a faptului ca practica regulata de SUDARSHAN KRIYA INCETINESTE IMBATRANIREA CORPULUI prin incurajarea regenerarii lanturilor de ADN. Doctorului Saatcioglu spune ca “in timpul Sudarshan Kriya, yoga si a altor practici se produc schimbari la nivelul celulelor imunitare, avand drept consecinta modificari benefice in functionarea tesuturilor si organelor care la randul lor influenteaza pe ansamblul intreaga psihologie umana – aceste date sugereaza ca efectele terapeutice ale practicilor yoga au la nivel molecular o componenta psihologica.”

EFECTUL ASUPRA DEPRESIEI

S-a demonstrat ca SUDARSHAN KRIYA ARE O RATA DE SUCCES DE 68%-73% IN TRATAMENTUL DEPRESIEI, INDIFERENT DE SEVERITATE.

Imbunatarile depresiei, determinate prin metode de evaluare psihiatrica si prin masuratori pshiatrice (Beck Depression Inventory, Hamilton Rating Scale for Depression, si altele) au aparut intr-un interval de 3 saptamani.

La controlul de 3 luni pacientii au ramas stabili si in remisie. Studiile publicate sugereaza ca Sudarshan Kriya normalizeaza modelul undelor creierului, mareste prolactina serica (un hormon al unei stari de confort ) si s-a dovedita fi la fel de eficienta ca si medicatia antidepresanta.

Dr.Stephen Larsen a studiat raspunsurile neurofiziologice la trei momente diferinte: inainte, in timpul si dupa Sudarshan Kriya. A condus experimente masurand EEG- (electroencefalograma inregistrata pe 19 site-uri corticale), EKG( Electrocardiograma), ritmul cardiac, raspunsul galvanic al pielii, temperatura mainii la nivelul pielii, pletismografie, si tensiunea arteriala. El a descoperit ca Sudarshan Kriya a produs modificari semnificative in fiecare dintre masuratorile psihologice. Au fost observate cresteri semnificative ale activitatii BETA in urmatoarele regiuni ale creierului: lobul frontal stang, occipital si regiunile de linie mediana ale creierului la practicantii de Sudarshan Kriya comparativ cu grupul de control.

Este extraordinar de remarcat faptul ca practicantii Sudarshan Kriya demonstreaza o claritate mentala mult ridicata (activitatea BETA) fata de grupul de control al doctorilor, cercetatorilor din domeniul medical, a caror profesie necesita zilnic tocmai aceste calitati.

Lactatul seric este o alta masuratoare biochimica a stresului. Participantii de profesie politisti in pregatire reprezinta un grup aflat sub influenta unui mare stres. Acestia sunt supusi zilnic unor antrenamente intense fizice si emotionale. Lactatul seric a fost masurat in 10 dintre acesti participanti, inainte de a invata Sudarshan Kriya si dupa prima sesiune. S-a observat o scadere semnificativa in nivelele de lactat dupa Sudarshan Kriya, sugerand faptul ca aceasta tehnica induce o stare de relaxare.

Rezultatele doctorului Larsen indica faptul ca dupa o anumita perioada, sanatatatea practicantului devine mai robusta, mai flexibila si capabila sa poata controla situatiile stresante. Aceasta cercetare intareste teoria conform careia, prin intermediul stimularii Nervul Vag pe care Sudarshan Kriya o realizeaza, multedintre afectiunile asociate unui Nerv Vag afectat, pot fi abordate.

Raspunsul antioxidant al Sudarshan Kriya

Corpul este expus in mod constant toxinelor din mediu si celulele sale produc in mod natural subproduse metabolice. Acesti doi factori pot duce la formarea de radicali liberi. Acestia reactioneaza cu oxigen si cauzeaza leziuni oxidative contribuind la aparitia a numeroase boli, inclusiv cancerul si afectiunile cardiovasculare precum boala de inima si atacul cerebral. Pentru a contracara radicalii liberi corpul uman are un sistem de aparare prin intermediul enzimelor antioxidante. Un studiu a fost condus pentru a masura efectul Sudarshan Kriya asupra enzimelor antioxidante. Nivelele a trei enzime antioxidante majore (superoxid dismutaza (SOD), catalase, and glutathione) s-au dovedit a fi ridicate in mod significativ in cazul practicantilor Sudarshan Kriya, comparativ cu grupul de control. Aceste date sugereaza ca persoanele care practica Sudarshan Kriya au o stare antioxidanta imbunatatita si un sistem bun de aparare impotriva oxidarii cauzata asupra corpului datorita stresului.

Efectul asupra Cortizolului, hormonul stresului.

Mai multestudii au demonstrat ca Sudarshan Kriya conduce la o reducere semnificativa anivelelor de cortizol. Intr-unul din aceste studii, cortizolul din sange,cunoscut a fi “hormonul stresului” a fost masurat in 21 de indivizi cu varstecuprinse intre 35-50 de ani. Practicantii avansati in Sudarshan Kriya (numitGrupul 1) au fost comparati cu practicantii incepatori (Grupul 2) de-a lungulsesiunilor de Sudarshan Kriya. De asemenea, practicantii incepatori au fostmasurati inainte de a invata Sudarshan Kriya, in timp ce ascultau muzicaclasica (Grupul 3). Din grupul de incepatori, scaderea nivelelor de cortizol afost in mod semnificativ mai mare in timpul practicarii Sudarshan Kriya fata desituatia cind ascultau muzica clasica, sugerand faptul ca Sudarshan Kriyaproduce o relaxare mai mare. Cei ce practica in mod regulat Sudarshan Kriya auavut nivele de cortizol semnificativ mai scazute fata de practicantiiincepatori, ceea ce inseamna ca aceastia au experimentat in viata zilnica unstres psihlogic mai mic. Scaderea semnificativa a nivelelor de serum costizolin timpul si dupa Sudarshan Kriya, in randul practicantilor incepatori siavansanti, sugereaza ca practica regulata a Sudarshan Kriya dezvolta in modprogresiv nivele mai ridicate de relaxare si flexibilitate in fata stresului.

Relatia MINTE – CORP

Interactiunea dintre mintea constienta si subconstienta necesita, in mod egal, o interactiune intre cele 2 sisteme nervoase corespunzatoare, Sistemul Nervos Autonom si Sistemul Nervos Cerebrospinal. Interfata dintre cele doua sisteme nervoase este realizata de Nervul Vag, care trece din regiunea cerebrala, catre torace, ramificandu-se catre inima, plamani ca in final sa treaca prin diafragma si sa isi piarda invelisul exterior, unindu-se cu nervii plexului solar, stabilind in acest mod o legatura stransa intre cele doua, facand din fiinta umana un om constient de sine.

Cunoscand cele doua sisteme nervoase, intelegand relatia ce exista intre activitatea nesanatoasa a unui nerv vag si nenumarate boli, stiind in cel fel sanatatea sistemelor noastre nervoase corespunde sanatatii mentale, este logic ca vindecarea Nervului Vag sa ofere beneficii profunde.

Practica Sudarshan Kriya impreuna cu un set complet de posturi de yoga si pranayamas sjuta la armonizarea sistemelor nervoase si in vindecarea acestui organ vital. Este evident faptul ca Sudarshan Kriya stimuleaza Nervul Vag, insa acest lucru este doar o parte din ansamblul de efecte bio-fiziologice benefice pe care le aduce aceasta practica, oamenii de stiinta continuand sa analizeze si alte cai prin care Sudarshan Kriya functioneaza asupra sistemelor nervoase.

Cresterea performantelor sportive

Cu toate ca nu au fost culese in mod stiintific date experimentale specifice privitoare la imbunatatirea performantelor atletice si sportive prin intermediul Sudarshan Kriya, este firesc sa consideram ca o tehnica care aduce beneficii precum: imbunatatirea intuitiei, cresterea claritatii mintii, rapiditate in reactie, calm interior si mai multa energie si rezistenta poate ajuta orice competitor sportiv din orice domeniu ca sa isi ridice nivelele de performanta.

Obiceiuri mentale de auto-aparare

In concluzie, mai putem reflecta asupra unei alte piese vitale din acest puzzle. Daca va ganditi la mecanismul de formare al obiceiului automat si la felul in care gandirea isi creeaza tipare (precum actul de a inoda siretul unui pantof), pornind de la nivelul mintii constiente catre mintea subconstienta, este important sa intelegem ca acelasi transfer se petrece si in cazul obiceiurilor mentale. Multi dintre noi au obiceiuri de aparare precum, vinovatia, blamarea, victimizarea, lamentarea, sentimentul neimplinirii, apararea, etc. si ceea ce este important sa retinem este faptul ca multe din aceste tipare de gandire au fost preluate de mintea subconsitenta. Au devenit la fel de automate ca multe alte obiceiuri si pana nu aducem aceste obiceiri mentale inapoi la nivelul constient, ele vor continua sa persiste si vor aduce suferinta in viata noastra.

Este important sa ne amintim ca de indata ce nervul vag a fost insanatosit, obiceiurile negative daunatoare ce s-au acumulat de-a lungul anilor datorita unui nerv vag afectat nu dispar in mod automat. De aceea este vital sa acordam interes acestor obiceiuri mentale comune si sa le constinetizam, sa le aducemin mintea constienta astfel incat sa fie eliminate.

http://frumusete.calivita4.me/product/stress-management

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close